Jednou z vÄ›cÃ, které znaÄnÄ› zmÄ›nily nejen podnikatelské prostÅ™edÃ, je bezesporu rozmach internetu. Dnes k nÄ›mu má pÅ™Ãstup bezmála každý z nás, a obchodnÃci se tomu museli pÅ™izpůsobit. I to je důvod, proÄ má dnes každá firma své údaje na sÃti, Äasto i s vlastnà webovou stránkou. Výhody jsou zde totiž velmi jasnÄ› patrné. Nenà tedy divu, že to ho využÃvajÃ.
Â
Â
AvÅ¡ak i dnes se najdou takzvanà staromilci, kteřà modernà technologie pÅ™ÃliÅ¡ neuznávajà a chtÄ›jà vÅ¡e dÄ›lat tradiÄnÃm způsobem. Na tom samozÅ™ejmÄ› nenà nic Å¡patného. Je vÅ¡ak otázkou, zda si pod sebou takto nepodÅ™ezávajà vÄ›tev. Koneckonců právÄ› internet je mÃstem, kde je budou potenciálnà zákaznÃci nejspÃÅ¡e hledat.
Â
Tento pÅ™Ãstup vidÃme pÅ™edevÅ¡Ãm u malých lokálnÃch firem a podniků. Ti neoÄekávajà nÄ›jaké obrovské tržby a vÄ›tÅ¡inou vyrábà pro svou stálou klientelu. A to je v pořádku, avÅ¡ak je potÅ™eba si uvÄ›domit, že se tÃm pÅ™ipravujeme o spoustu nových potenciálnÃch zákaznÃků. NehledÄ› na to, že i ti stávajÃcà zde budou hledat informace, napÅ™Ãklad o zmÄ›nách otevÃracà doby v průbÄ›hu svátků – je to jednoduÅ¡Å¡Ã, než pÅ™ijet a zjistit, že máte zavÅ™eno.
Â
Â
Proto, i když se nám to nemusà pÅ™ÃliÅ¡ lÃbit, bychom mÄ›li alespoň uvažovat o tom, že dáme své údaje na internet, napÅ™Ãklad na server jako je firmy cz, kde se lidem, kteřà vyhledávajà napÅ™Ãklad truhlářstvà v mÃstÄ›, kde pracujeme, zobrazà i naÅ¡e firma, spolu s kontaktnÃmi údaji, které se rozhodneme zveÅ™ejnit.
Â
SamozÅ™ejmÄ› to neznamená, že bychom si mÄ›li hned zakládat internetovou stránku. Pro mnohé drobné podnikatele je nÄ›co takového zbyteÄné, zvláštÄ› pokud nemajà ambice nÄ›jak zvlášť růst. AvÅ¡ak pro ty, kteřà chtÄ›jà svou firmu v budoucnu expandovat, možná dokonce i do zahraniÄÃ, je to v podstatÄ› nezbytné.
Â
Je tedy potÅ™eba si jasnÄ› Å™Ãci, jaké jsou naÅ¡e ambice a Äeho vlastnÄ› chceme v podnikánà dosáhnout. Podle toho bychom se pak mÄ›li zachovat – a to i v pÅ™ÃpadÄ›, že se nám to nebude pÅ™ÃliÅ¡ lÃbit.